4e dag in Kuta

13 januari 2015 - Kuta, Indonesië

Dinsdag in Kuta, om 7:45 uur zitten we aan het ontbijt, omdat we om 8:30 uur zullen worden opgehaald door Ketut. Hij gaat ons naar de Tanah Lot rijden een tempel die jaarlijks door heel veel mensen ( 3,2 miljoen ) bezocht word. Jordy besluit om in het hotel te blijven, die heeft geen zin om mee te gaan. Na zo'n  kleine 50 minuten komen we  bij de tempel aan, je loopt eerst langs allerlei kramen met koopwaar voordat je bij de tempel bent. De  tempel ligt op een rots in het water, het is nu eb dus je kan er naar toe lopen. De tempel zelf mag je niet in, daar mogen alleen de hindoe priesters komen. We zijn niet de enigen die er vroeg bij zijn, veel Japanners of Chinezen,  maar het is prima te doen. Aan het eind van de middag schijnt het enorm druk te zijn, dan kan je de tempel nl. fotograferen met de ondergaande zon op de achtergrond. Maxime valt hier best op met haar blonde haar en wordt weer eens gefotografeerd. We lopen richting de voet van de tempel, daar is een holy spring ( heilige bron ) we worden geroepen om te komen kijken. We moeten eerst  onze handen wassen met het water uit de bron, daarna krijgen we rijst op onze voorhoofd geplakt en een bloem achter je oor. Wij hebben intussen ook al vaak Balinezen gezien met rijst op hun voorhoofd, het rijst op het midden van je voorhoofd gebeurd tijdens een ceremonie in een tempel,  2x per jaar. Uiteraard wordt er wel verwacht van ons dat we een donatie doen de commercie is ook hier doorgedrongen.. Aan de andere kant van de rots ligt ook nog een heilige slang, die je kan zien, het beweegt ook nauwelijks .  Intussen wordt het warmer, we hebben het wel gezien en gaan wat drinken. Daarna snel de koele auto in, Ketut rijd ons nog naar een lokale market, om te kijken naar souvenirs. Om 13:00 uur zijn we weer in ons hotel, voordat de taxi naar binnen mag rijden, wordt de auto aan de onderkant gecontroleerd met een spiegel, ook in de kofferbak wordt gekeken, alles in orde we mogen naar binnen. Als we uitstappen worden onze tassen gecontroleerd, wanneer de security  in de tas van Maxime kijkt moet ie lachen, die heeft er een bijzondere opener inzitten. Dit is de eerste keer dat we op deze manier worden gecontroleerd, op onze vraag, of er iets aan de hand is? Wordt beantwoord met een nee, het is een check. We lopen naar onze kamers en we verwisselen snel onze kleding. Na de lunch, zoeken we een strandbedje op, de jongens, Jordy en Frenk hebben intussen een massage afspraak gemaakt, die hebben de smaak te pakken gekregen. Maxime en ik willen ook wel, maar ze zitten vol, we kunnen morgen pas weer. Voor het eten lopen we nog even naar het grote winkelcentrum, om wat te kopen. Theo onderhandelt zelfs hier over de prijs van aftershave en ja hoor, het lukt hem om het zelfs hier goedkoper te krijgen. We gaan eten bij een Italiaans restaurant, daarna willen we naar het Hard Rock café. In het Hard Rock café drinken we wat, het valt tegen, we zitten in hoge banken en ook nog binnen dat is dus al minder en dan ook nog eens de prijzen die ze hanteren, die zijn vergelijkbaar met thuis. We nemen een drankje, kijken wat rond en gaan daarna verder. We belanden in een soort discotheek, waar het mega warm is en waar de muziek staat te bulderen. Ik dacht dat het ons lag ( Theo en mij ) maar de jongens willen hier ook weg, veel te hard. Verderop zitten een Bob Marley tent, wat er gezellig uitziet, dus daar gaan we naar binnen en nemen we wat. Het is inmiddels tijd om op te stappen, Jordy en Frenk willen naar de Bounty Club en gaan samen verder. Ze zullen het ons laten weten wanneer ze thuis zijn, via een sms. En anders laat je net als thuis je deur maar open, zegt Jordy gekscherend. Om 2:15 uur word ik wakker ik kijk op de telefoon en lees dat ze inmiddels thuis zijn. Gelukkig en ik draai me weer heerlijk om verder te slapen.