van Lembongan naar Kuta

10 januari 2015 - Kuta, Indonesië

Ik sliep deze nacht wat minder vast als normaal, had wel de kamer van te voren geïnspecteerd. Al met al heb ik toch redelijk kunnen slapen. Om 7:30 uur zaten we aan het ontbijt, we zouden de boot nemen van 8:30 uur. Onze koffers werden alvast richting boot gesjouwd, de koffers gingen bovenop het dak. Daarna mochten wij de boot in. Op het eerste stuk, waren de golven goed hoog en wild de boot schommelde af en toe flink en klapte op het water. Toen we meer in de open zee kwamen werd het minder. Onze taxichauffeur stond ons al op te wachten, hij bracht ons naar Kuta, dit is ongeveer 30 minuten rijden, dit is de laatste bestemming van de reis. Het hotel aan de buitenkant zag er al uit als een Balinees tempelachtig iets, mooie tuin, trappen met poortjes, grote  beelden, de entree zag er mooi uit. Onze koffers werden in ontvangst genomen door Jordy, hoe bijzonder is dat? En ook hoe contrasterend, zo'n donkere uitvoering naast die blonde Jordy van ons zelf. Nadat we ons hadden ingeschreven, deden we een kleine verkenningstocht in en rondom het hotel, het zag er goed uit. Onze kamers waren nog niet klaar, dus besloten we om wat te gaan lopen richting centrum, waar we ongeveer 0,5km vanaf zitten We liepen richting markt en zagen allerlei winkels, Maxime en ik kunnen onze shoppingsdrang hier goed uitvoeren, men wat een winkels. We lopen over de markt, waar ze graag aan ons willen verkopen. We kopen wat hemdjes en een jurkje en zijn toen verder via de boulevard gelopen. Daar zitten de locals met grote rode koelboxen, stoelen wat een soort van terrasjes zijn en waar je dus kan zitten. Onderweg krijg je soms bijzondere dingen aangeboden om te kopen, zoals een kruisboog, ziet er mooi uit, maar dat krijgen we nooit mee naar Nederland. Ook kan je, je op die geïmproviseerde terrasjes laten masseren, je haar laten vlechten of zelfs een pedicure- manicurebehandeling nemen, dit is allemaal mogelijk hier. Intussen zijn we ergens neergestreken om wat te drinken en te lunchen, weer  super lekker gegeten. Nog even de Discovery mall ingelopen, ook heel veel winkels. Ik heb nog wat slippertjes gekocht, loopt wat gemakkelijker dan schoenen met hakken (is een goed koop excuus), En toen weer richting hotel gelopen om onze koffers uit te pakken en om daarna een duik te nemen in 1 van de zwembaden. Nou lekker, zeg. Dat heb ik weer, mijn koffer zit vol met mieren, getver. Alles op het terras gegooid en uitkloppen maar, tjonge heb ik weer, ik kreeg ook die muis al in mijn schoot geworpen en nu dit. Gauw iemand van het hotel aangehouden of ze niet iets hebben tegen? Hoe was het woord ook alweer in het Engels, het is: antz. Na ongeveer 10 minuten krijg ik een spray, om die beesten uit te moorden, inderdaad van deze lucht zou jezelf bijna het loodje leggen. Theo en Frenk brengen onze was weg en ik spray  een stel mieren dood. Uiteindelijk liggen we heerlijk bij het zwembad, af en toe een duik, heerlijk. Het is intussen tijd om te gaan douchen, we gaan ergens wat eten waar een Balinese show wordt opgevoerd. Na de show en het eten lopen we door de straat naar het hotel, wat je allemaal hier kan eten, grote kikkers, garnalen kreeften alles wel  drie keer zo groot als bij ons. Speenvarkens, hele eenden hangen te wachten, om te worden opgegeten, vele soorten vissen zwemmen in bakken tot ze zullen worden geserveerd. In diverse bars en restaurants spelen life bands, we besluiten om ergens een afzakkertje te nemen en dan daarna ons bed op te zoeken. Hoe druk het is in de straat aan de voorkant van het hotel, hoe rustig is het in het hotel zelf en aan de tuin/zeekant waar wij onze kamers hebben. Nou ik zal in ieder geval beter slapen als de nacht ervoor, ik heb de kamer al geïnspecteerd op ongedierte en anders heb ik de spuitbus nog die ik kan inzetten als bewapening.
Dit zijn de laatste dagen van onze Balireis, nog voldoende tijd om te genieten en te relaxen, voor we weer in ons vaste patroon van werken en school gaan komen.

1. Alex en grietje.:
    12 januari 2015
    Wat leuk om alles te volgen. De foto's, verhalen, knap dat je daar iedere keer tijd voor neemt. Vind het echt leuk om te volgen. Genieten nog jullie de laatste dagen. Hier is het baggerweer.Xx