Naam:
Foto’s:
377
Video’s:

Over ons

Y're always on my mindOnze droom was om samen met de kinderen een verre reis te gaan maken. In eerste instantie wilden we een cruise boeken naar de Carribiën, omdat een eerdere cruise ons goed is bevallen. Maar onze dochter wilde graag een keer op een olifant rijden, of  op safari. Ze had foto's van een eerdere reis van ons gezien met pap en mam op een olifant en dat leek haar ook wel wat. We hebben het er toen met zijn vijven over gehad en kwamen toen op Bali uit, dat leek ons een geschikte plek om naar toe te gaan. Vooral ook de natuur en de veelzijdigheid die er te doen is, de rust en de activiteiten om te  doen, maar ook de drukte en het uitgaan (karaoke yeah). Die mix van beiden heeft ons toen doen besluiten om daar naar toe te gaan.

Wie we zijn? Dat weten de meesten van jullie dit lezen wel.

Theo en Janny al heel lang en gelukkig samen, drie kinderen, Jordy, Frenk en Maxime. Een leuk gezin die, met elkaar deze spannende en avontuurlijke reis gaan maken. We hopen samen met onze kinderen dat het een reis gaat worden, waar we later met veel plezier aan terug zullen denken. Het bijzondere is ook de lange tijd die we met elkaar gaan doorbrengen, thuis zijn we allemaal actief met allerlei dingen. Werk, school, sport, vrienden vriendinnen. En nu hebben we de tijd om leuke en bijzondere dingen met elkaar te gaan doen. Quality Time!

Over onze reis

Met zijn vijven gaan we zaterdag 27 december de reis naar Bali maken, we vliegen met Cathay Pacific, een supergroot vliegtuig met van alles in de stoelen, tv, muziek, mogelijkheden om te spellen en om hopelijk ook te kunnen slapen. In 11 uur vliegen we naar Hong Kong, waar we een stop-over hebben. Daar hebben Maxime en ik de tijd om even rond te kijken. Lekker rondneuzen in de tax-free shops om te spotten of er iets voor ons te shoppen is. Misschien kijken we alleen en besluiten we om de terugvlucht de aankopen te doen die we daar zien. Vele mogelijkheden voor ons lady's, want wij  houden enorm van shoppen. De drie mannen blijven zich er steeds over verwonderen, maar dat maakt ons niets uit. Geen probleem. Op dat moment zijn we bevangen door het shopvirus en laten we het eventuele gemopper over ons heenkomen, we hebben er zelfs samen lol om. Na 2,5 uur vliegen we verder naar Denpasser, in Bali. Deze vlucht duurt 3 uur, daar moeten we zorgen dat we in het bezit gaan komen van een toeristenvisum om Bali in te komen. De vele verhalen die je leest, over de hele lange rijen, wachtend voor het hokje, leggen we maar naast ons neer. Het is vakantie en wij hebben onze blondine bij ons, wat soms kan schelen in dit soort landen met het krijgen van voorrang. Maar ook manlief zal vanwege zijn reiservaring snel observeren en  inschatten hoe we dit oppakken. En dan gaan we op zoek naar onze chauffeur, die met het bordje Bos ons op staat te wachten. Inladen van de koffers, de zwaarste koffers zullen van Maxime en mij zijn, wij sjouwen altijd heel wat mee. Maar goed we hebben drie sterke mannen bij ons, niet dat we zelf niet sjouwen, maar in geval van nood, kan je een beroep op ze doen. Dan zullen we naar de andere kant van het eiland rijden in de taxibus richting het noorden. Waar we een week zullen verblijven, in een super de  luxe villa.De staf (Komang, Iluh en Made) zullen daar zijn om ons te verwelkomen. Komang schijnt één van de beste koks te zijn. Nou een ,rijsttafel zal er wel ingaan, na zo'n lange reis en een bintang (=bier).

Bezochte landen

Wij hebben 19 landen (8%) bezocht:

België, China, Cyprus, Denemarken, Dominicaanse Republiek, Duitsland, Frankrijk, Griekenland, Indonesië, Italië, Nederland, Slovenië, Spanje, Sri Lanka, Tsjechië, Tunesië, Turkije, Verenigd Koninkrijk, Verenigde Staten.