Bijkomen van de reis

29 december 2014 - Lovina, Indonesië

• Wie is het eerste wakker vandaag? Ik. Om 7:00uur zit ik beneden op het terras bij het zwembad. Lekker rustig, de anderen slapen nog, rond 8:00uur komt Komeng met Iljah om het ontbijt te maken en het huis te cleanen en op te ruimen. Tegen 9:00 uur is de voltallige familie present voor het ontbijt, scrambled eggs met bacon. Mmm smaakt goed. We houden vandaag een relax dagje en zullen niet veel gaanondernemen. Theo doet wat boodschappen in de winkel vlakbij de villa. We lezen wat, zwemmen en liggen in de zon. Om half twee kunnen we aanschuiven voor de lunch, een broodje hamburger en een verse aarbeiensmoothie. We willen graag dat Komang kookt voor ons vanavond, Frenk zoekt wat uit in de kookboeken die ze aan ons geeft. Ze gaat boodschappen doen en zal tegen zevenen vanavond terug komen om te koken. We vragen nog gauw of ze een massage thuis voor ons kan regelen en dat kan. Om vier uur krijgen we ( behalve Theo ) een Balinese massage. Ook vragen we aan haar of ze iemand kan regelen die ons morgen wat bezienswaardigheden kan laten zien. Ook dat kan, vanavond zal er ook iemand langskomen die tours organiseert. Nou super hoor, alles kan, ze regelt het. Om vier uur stappen er drie dames door de poort en worden, Jordy, Maxime en ik gemasseerd. Heerlijk zeg, mijn stijve spieren en knopen worden helemaal glad gestreken, ik voel me als herboren. Frenk mag daarna, die wordt door twee dames onderhanden genomen. Tja verschil moet er zijn. Maxime en ik nemen een duik in het zwembad en proberen daarna de jacuzzi uit even borrelen samen. Om half acht komt de dame langs die wat trips voor ons in de aanbieding heeft. We besluiten om de Lovina Tour te gaan doen. Een budhistische tempel, de hete waterbronnen, een waterval en een koffieplantage, schijnt een mooi rondje te zijn die ons veel van de omgeving zal laten zien, met een privé chauffeur. Om negen uur zullen we worden opgehaald. Intussen is het eten klaar. Dimsum vooraf, daarna noodles met kip en tofu en een soort chocolade lava toe. Het smaakt ons allemaal weer bijzonder goed. Uitbuiken doen we in de loungebanken. We besluiten om richting centrum te lopen. In de cafés waar we langs slenteren spelen bands allerlei muziek. We besluiten om naar de bar van gisteravond te gaan, daar is het heel gezellig.  Tegen twaalven breken we op en besluiten om nog een afzakkertje thuis te nemen. Jordy en Maxime gaan als eersten naar bed, daarna Theo. Frenk en ik sluiten de boel af.vandaag een lekker relaxt dagje, dus morgen voldoende energie om te gaan ondernemen.

1. Belinda:
    29 december 2014
    Dat klinkt goed allemaal
  2. Gillis en Janet:
    29 december 2014
    Dat was een prima dag zo te lezen!