Dolfijnenspotten

31 december 2014 - Lovina, Indonesië

Vanochtend om 7:50 uur met de boot mee, je kan ook om 6:00 uur maar dan is het erg druk met bootjes. Dus daar hoefden we niet lang over na te denken. Eerst ontbeten om 7:30 uur,  Komang had een lekker een ontbijt voor ons klaargemaakt, wat we zelf nog even warm moesten maken en lekker vers fruit. Zo tegen 7:45 uur slaat de hond Django aan, ook hier hebben we een hond, super lief dier, vooral de kinderen kunnen het goed vinden met de hond. Maar als hij blaft betekent dat er volk staat wat ie niet kent. Ja het klopt onze kapitein die ons komt ophalen, we lopen achterom naar het strand en stappen in de boot.  Op volle toeren varen we richting open zee, we zien nog niets, de kapitein roept wat en ja hoor we zien de vinnen boven het water uitsteken. Ze zwemmen met een flink aantal een stukje verderop van de boot. Het fototoestel klaar, maar dat is nog best moeilijk om op het goede moment te klikken. Het lijkt wel of ze het in de gaten, hebben steeds als ik klik zijn ze onderwater gedoken en verdwenen uit mijn lens. Gelukkig ben ik in het bezit van een spiegelreflexcamera en ik kan heel snel klikken, ik hoop dat wanneer ik klik er iets tussen zit waarop wat te zien is. Straks maar even kijken op de laptop, of ik mazzel heb, want dat is het zeker.  DolfijnEr komen nog drie bootjes bij, dat schijnt niets te zijn, want vanmorgen was de zee vol met bootjes vertelt de kapitein. Gelukkig denk ik, dan had ik nog een factor erbij gehad die het me lastig zou maken om foto's te kunnen maken. Na een goed uur vinden het wel okay en vragen we of we terug kunnen varen, het duurt best nog wel een tijdje voor we de villa weer in zicht hebben. We kunnen uitstappen, nog een foto momentje met de kapitein en lopen we achterom naar de villa. Komeng en Iljah zijn er ook en druk bezig met de afwas. Komeng maakt een heerlijke verse smoothie, we besluiten om nog even aar de locale markt te lopen. Daar aangekomen, gaat Frenk bijna over zijn nek, het ruikt er niet echt fris. Overal tafelkleden met vliegen, kippen die in de zon liggen en ontleed worden, met heel veel vliegen erop een kind wat op de schoot van zijn vader ligt die ontluist loopt, brrr, wegwezen, voordat wij hun huisdieren meenemen. We gaan weer richting de villa, kopen nog een bal en een luchtbed. We bespreken gelijk maar voor de oudjaarsparty bij Kantin 21, daar gaan we feesten vanavond. Nu maar relaxen, beetje zwemmen, chillen en genieten van de lunch die straks komen gaat.

1. Margret:
    31 december 2014
    Goedemorgen Jannie leuk is dat he met die dolfijnen een vraagje ik reageer nu om 7.24 uur hoe laat is het dan bij jullie
    wat een bizar verhaal trouwens nog over die koffie met die katten ik moest gelijk al weer aan Theo denken dat het verzonnen was maar mijn collega vertelde dat ze het ook had gezien op TV dus toch een waar verhaal (sorry Theo) xxxx groetjes
  2. Janny:
    31 december 2014
    Hoi Margret, het is hier 7 uur vroeger als bij jullie. Dus wij vieren oud en nieuw eerder. Hebben al een club besproken waar een feest is. Ik meen €3,00 entree met gratis drankje, dat is wat anders dan de Jantjes of Holle Wout.

Als je Googld op luwak, lees je veel erover, schijnt de duurste koffie te zijn. Smaak was top, vooral als je er Balinese koffie naast drinkt om te testen.

Groetjes Janny xxx
  3. Gillis en Janet:
    31 december 2014
    Jullie zijn al bijna aan het aftellen.......... Happy new year!!!!!!!
  4. Janny:
    31 december 2014
    Hoi Gillis en Janet, bij ons zit het moment erop, nu jullie nog.
    Best raar om in je jurkje, korte broek en slippers oud en nieuw te vieren. Maar het was heel gezellig.

Voor jullie nog 3 uurtjes en dan gelukkig nieuwjaar!
  5. Ria:
    31 december 2014
    Wij wensen jullie een mooi en gezond 2015.xxx gr van Tim ria gert en britt en william.