Ubud, monkeyforest

5 januari 2015 - Ubud, Indonesië

Om 12:30 uur worden we opgehaald door Ketut de chauffeur. Hij gaat ons naar Ubud brengen ons volgend adres op deze trip. We slapen dit keer in een wat kleinschaliger hotel, het heeft maar 8 kamers, waar wij er drie van huren. Het leuke van dit hotel is dat het gerund wordt door een familie die erbij in woont. We worden welkom geheten door de manager en krijgen een drankje aangeboden. Dan kunnen we in de kamer  en pakken we uit wat we nodig hebben . We gaan wat drinken aan de overkant, Theo wil graag geld pinnen, hij mag achterop de scooter van de ober en samen rijden ze richting de geldautomaat. Wij bestellen alvast wat te drinken. Als Theo terug is, gaan we lunchen  in dit restaurant. Hierna besluiten we om naar het Monkeyforest te gaan, dat is ongeveer 5 minuten lopen. Hoe dichter we in de buurt komen van het bos, hoe meer apen we zien lopen. Ze lopen zelfs buiten het park, ze slingeren aan elektriciteitskabels boven je hoofd. We worden geadviseerd om onze oorbellen uit te doen, ik krijg al een beetje bedenkingen. Er wonen hier ongeveer 300 apen, kleintjes maar ook hele grote. In de rugtas van Theo, zit nog wat  fruit. Wanneer we een trap aflopen, komen er heel veel apen aangesneld. Maxime en ik voelen ons niet op ons gemak, we zitten klem op de trap, de mensen voor ons lopen niet door en dan ook nog die apen, die rakelings langs ons heen schieten, brrr beetje eng. Een aap wil tegen Theo opklimmen, waarop Theo hem een schop verkoopt. We liggen dubbel van het lachen. In het bos is het ook drukkend benauwd, het zweet gutst van me af ( of zou het angstzweet zijn? ). Max en ik willen graag terug, in ieder geval naar een plek waar we meer ruimte hebben en we weg kunnen wanneer we willen. Jordy heeft intussen de smaak te pakken gekregen met het voeren van de apen, hij laat ze rustig op hem klimmen. Er komt er ook eentje richting Theo, ze ruiken gewoon dat er wat in die rugtas zit. Alles wordt uit de rugtas gehaald en aan de apen gegeven, Max en ik zijn er klaar mee, wij vinden deze apen niet zo leuk als die we eerder hebben gezien. Deze zijn ook wat agressiever, sommige blazen als je in de buurt komt, dus wij willen weg. We gaan gelukkig het park uit en lopen terug naar ons hotel.We gaan zwemmen in het zwembad, even afkoelen en bijkomen van Monkeyforest. Dan drinken we wat op ons eigen terras. We besluiten om iets verderop te gaan eten, daar is ook een voorstelling van Balinees dansen bij en dat lijkt ons wel leuk. Het eten en de show zijn beiden goed. We zitten vooraan en kunnen het goed zien. Na het eten willen we nog ergens wat gaan drinken, we lopen op een pad langs het Monkeyforest. Ik heb een zaklamp in mijn hand, de jongens lachen me uit. Maar het is donker en de weg zit vol met kuilen, en dan ook nog eens die honderden apen ogen die je bekijken als je er langs loopt. We drinken nog ergens wat en duiken daarna ons bed in, want morgen hebben we weer een drukke dag

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl