Vertrek uit Ubud naar Lembongan

7 januari 2015 - Lembongan, Indonesië

Vanmorgen allemaal op tijd wakker, om 7:15 uur zitten we aan het ontbijt. Het is ons laatste ochtendje in Ubud. We willen graag nog even naar Ubud palace en de markt die daarbij ligt. We lopen om 8:00 uur richting het centrum, het is al warm in de zon het brand al behoorlijk. We lopen langs winkels en komen langs Ubud palace, vandaar lopen we verder richting de markt het is binnen en buiten. Zo hygiënisch als in Nederland we de spullen moeten koelen om te verkopen en aan allerlei eisen van de voedsel en keuringsdienst moeten voldoen zo open en bloot en ongekoeld ligt het hier op de vele stalletjes. Het ruikt ook niet altijd even fris, zakjes kippenvlees met ook de kippenkop er nog aan, de vliegen zwermen erom heen. Kleine vissen in een soort afwasbakjes, gedroogde vissen op een bosje ( soort sprotjes ). We lopen er snel doorheen, de lucht van dit alles doet mijn ontbijt naar boven komen. We kopen nog wel wat shirtjes en proberen daar een zo goed mogelijke prijs voor te betalen. De mannen willen graag een Bintanghemd. We besluiten om nog ergens iets te gaan drinken. Dan nemen we een taxi terug voor € 2,00, want om 11:00 uur worden we opgehaald door een taxi die ons naar Sanur zal rijden om vanuit daar de fastboat te nemen naar Lembongan waar we 4 dagen zullen verblijven. Onze taxidriver Bayan houd van pittig rijden, maar ook van praten. Hele verhalen vertelt hij over zijn werk en zijn gezin, hij weet ook een aantal Nederlandse voetballers te noemen, Gullit, van Basten. Omdat Theo een aantal keren hoest, denkt hij dat Theo astma heeft. Nou daar heeft Bayan een goed recept voor nl. gestoofde hond, het eten van hond helpt tegen astma. Hij weet ook wel een adresje voor ons in Denpasar waar je dit kan kopen, Theo bedankt beleefd. En ik houd mijn mond op de achterbank en hoef gelukkig niet te hoesten. Intussen zijn we bij de haven aangekomen, over 20 minuten kunnen we aan boord. We drinken wat en eten een zakje chips, het andere eten wat wordt aangeboden ziet er niet zo appetijtelijk uit. En verpakte chips, is dan het meest beste om te eten. We gaan aan boord, de koffers zijn al ingeladen, er is veel wind, dus de boot klapt af en toe op het water. Dit roept bij sommige passagiers wat gegil op. Maar de kapitein zit relaxt op zijn stoel en bestuurt met 1 hand de boot, na een half uur komen we aan op Lembongan. In de hoek zien we onze huisjes liggen, we hebben er drie. We krijgen een welkomstdrankjes en zitten met onze voeten in het witte zand. We hebben allemaal ook reuze trek gekregen van de boottrip en bestellen een clubsandwich, die ons bijzonder goed smaakt. We krijgen de sleutels van onze huisjes en Maxime geeft aanwijzingen waar welke koffer naar toe moet. Vanuit ons balkon hebben we een mooi uitzicht over de baai en zien we de bootjes liggen. We gaan op verkenningstocht om te zien wat er zoal in de omgeving is. Theo en de jongens gaan snorkelen in de baai waar we zittenen zien mooie visjes zwemmen. We zitten aan het Mushroom Beach , dit heeft zijn naam te danken aan het feit dat er hier koraal lag wat op champignons leek, daar is nu nog weinig van te zien onderwater. Daarna gaan we lekker loungen op de vlonder van ons huisje, we proberen nog wat cocktails tijdens het happy hour en gaan ons daarna opfrissen en klaarmaken om ergens te gaan eten. We eten in restaurant met uitzicht op zee, daarna drinken we nog wat bij Mola Mola en zoeken dan ons bed op.